Her kan du søke på mine artikler og koblinger

Saturday 20 April 2013

Ballkjolen i boks


Utgangspunktet for dette prosjektet var og bruke "ikke scrappepapir".
Jeg hadde veldig lyst til og leke med avispapir og kaffe filter, men jeg måtte lage noe ut av det.
Hva som nøyaktig er gjort med avispapiret og kaffe filteret her er jeg litt usikker på,
 men det har blitt veldig godt sprayet med Glimmer Mist i
 2 forskjellige lilla farger. Mulig noe av papiret har liggi vann før det ble sprayet på.
 Selve kjolen og toppen er laget av kaffe filteret
 og kappene innunder skjørtet er laget av avispapir.
Kjolen er pyntet med perle kjeder og til slutt har jeg tatt på bladgull i sølv


Detalj fra innsiden av boksen.
 Boksen er en Maya Road
 boks som det var chipboard i.
Blomstene er fra rundt omkring og
 fått en runde med hvit gesso på seg.



Her er prosjektet med lokket på. Metallet er fingermalt med alko blekk
 i hvitt og bevist "søla" litt utover acetat arket.
Blomstenen opphav er ukjent, men krølle tinga er fra Kort og Godt.
Bakgrunnsarkene er fra Pion-Almas sewingroom. 
På kanten av lokket har jeg limt en lekker blonde og 
sidene på bunnen er fingermalt med lilla og hvitt alko blekk.

Utfordringer jeg er med på







1 comment: